måndag 28 juni 2010

Nu väcker jag liv i bloggen igen

Nu drar jag igång bloggen igen men med ett nytt utseende och en ny inriktning. Jag har skaffat mig en ny syssla som deltidbrandman. Bloggen kommer handla om hur dagarna i mitt nya liv kommer att utspela sig.
Mitt nya liv började med ett så kallat arbetsprov i full utrustning.(larmställ,hjälm,handskar,och tuber, jag fick ha egna skor)En rask promenad på ett löparband. Bandet lutade ganska bra och jag skulle hålla mig på bandet i ett antal minuter. Först gick det jättebra sen blev det varmt och sen blev det ännu varmare och sen gick jag bara på vilja. Det var rätt skönt när instruktören sa att det var klart. Sen tog det ett par veckor sen blev jag kallad till läkarundersökning(ekg, kolesterol(eller hur det nu stavas),syn, hörsel balans) skönt att veta att jag är fullt frisk. Nu väntar jag på att semestern ska ta slut för en på räddningstjänsten så jag kan bli inskriven. Efter det så kommer jag få ut kläder och personsökare, då kan jag börja åka med på larm för att se och lära. Sen så kommer jag att gå en två veckors förberedande utbildning men mer om den senare.
Om ni är sugna på lite speltips på trav och andra sporter så titta in på min andra blogg:
http://tommysjostrand.bloggproffs.se/

Inga kommentarer: